A repülõ halak technológiáját a repülõgépek építésénél is hasznosítani lehetne a Szöuli Nemzeti Egyetem szakemberei szerint. Miután megfigyelték, hogy a halak tényleg repülnek, He Cson Csoi és Hjung Min Park arra voltak kíváncsiak, hogyan tartják magukat azok a levegõben.
Adó 1% felajánlás Állatvédelemre! Adóbevalláskor 1%-hoz az adószám: 18464654-1-06
Kísérleteikhez Csoi és Park egy repülõ halfaj öt kitömött példányát használták fel. Egyeseket kiterjesztett mellúszókkal, míg másokat leszorított uszonyokkal preparáltak. A mérnökök szélcsatornában elemezték a siklási arány alakulását változó hajlásszögeknél. A siklási arány megadja, mekkora távolságot képes megtenni a hal röptében vízszintes irányban, mialatt repülési magassága csökken.
Az arány akkor volt a legmagasabb, amikor a hal a felszínnel párhuzamosan haladt - ahogyan a tenger felett is teszi - írják a kutatók a The Journal of Experimental Biology címû folyóiratban. Amennyiben a szilárd aljzatot víztartállyal helyettesítették, még inkább javult az eredmény. Tehát, ha a hal a tenger felszínéhez közel siklik, messzebb jut. Csoi és Park a jövõben a repülõ halak módszerét repülõgépek kifejlesztéséhez kívánják felhasználni.