Adó 1% felajánlás Állatvédelemre! Adóbevalláskor 1%-hoz az adószám: 18464654-1-06
Az emberi viselkedés gyökereinek megismerése céljából kétféle játékot találtak ki. Az elsőnél az állatoknak két lehetőségük volt: választhattak az azonnali, kis jutalomfalat és a nagyobb között, amelyre azonban várniuk kellett. A második játék során "biztonságos" és "kockázatos" között kellett dönteni. Az első hat szem mogyoró volt egy edény alatt. A második tányér azonban vagy a kedvelt banánt rejtette, vagy egy darab uborkát.Sok állat mutatott erős érzelmeket, amikor várnia kellett az ételre, vagy azt kockáztatta, kap-e egyáltalán jutalomfalatot. Egyesek a hisztizéshez nagyon hasonló jelenségeket mutattak: "kiabáltak", "duzzogva morogtak", idegesen vakaróztak, rázták az elkerítő rácsot. Néhány reakció a kisgyerekek "akarom"-dühkitöréséhez hasonlított.
A szakemberek arra következtettek, hogy a döntés alapvető érzelmi elemei, a csalódás és a megbánás nem kizárólag az emberre, hanem a főemlősökre is jellemző. Megfigyelték, hogy a csimpánzok szívesebben kockáztattak, türelmesebbnek is bizonyultak a bonobóknál. Ez azt jelentheti, hogy az érzelmekre való képességük befolyásolja életmódjukat, mindenekelőtt az élelemszerzés módjai közti választást. "Ennek tulajdonítható, hogy a csimpánzok szívesebben vesznek részt olyan kétséges kimenetelű vállalkozásban, mint a vadászat" - magyarázta Rosati.