A vizsgálat azt is szerette volna kideríteni, hogy a fõvárosiakat mely állatok zavarják.
Adó 1% felajánlás Állatvédelemre! Adóbevalláskor 1%-hoz az adószám: 18464654-1-06
Nem meglepõ tehát, hogy szinte teljes az egyetértés abban, hogy szigorúan meg kéne büntetni azokat az állattartókat, akik nem takarítják fel kutyájuk ürülékét. A kutyák ürüléke elhelyezésének megkönnyítése érdekében a fõvárosi lakosok támogatják, hogy több speciális szemetest, kutyavécét létesítsenek. Az ebadót és egy a kutyatartást a szomszédok beleegyezéséhez kötõ rendeletet kevesebben támogatnának.
450 millió forint a kultúrált ebtartásra
A Fõvárosi Önkormányzat álláspontja szerint a budapestiek jó közérzetéhez nemcsak az infrastrukturális fejlesztések, hanem a közterületek állapotának javítása, tisztaságuk megteremtése és megõrzése is szükséges. Ahogy a tanulmány eredményei is bizonyítják, a fõvárosiak túlnyomó többségét köztisztasági szempontból az eldobált szemét és az utcán hagyott kutyaürülék zavarja a legjobban.
A lakossági igénynek megfelelõen az elsõ átfogó közterület-tisztasági kampány 2003. májusában indult, akkor az utcák kutyapiszok-mentesítése volt a cél. A Közterület-fenntartó Rt. 100 darab utcai gyûjtõt helyezett ki a legkritikusabb területekre, ezzel párhuzamosan a kerületi önkormányzatokkal is megkezdõdött az együttmûködés kutyafuttatók létesítése érdekében.
Az utcák tisztaságának megõrzéséhez szükséges azonban a lakosság szemléletmódjának megváltoztatása is. A jogkövetõ magatartás ösztönzése érdekében a Fõvárosi Önkormányzat 2004 óta minden költségvetési rendeletében jelentõs összeget, három év alatt összesen közel 450 millió Ft-ot fordított az ebtartással kapcsolatos morál javítására. A forrásra a kerületi önkormányzatok pályázhatnak, 2004 és 2005 során 14 projektet támogattak. Az elnyert összegeket egyebek mellett járdatakarító gépek beszerzésére, újabb hulladékgyûjtõk kihelyezésére, kutyafuttatók kialakítására fordították a kerületek. Sikeres volt a tavalyi Az ARC kiállítás nyertes pályázatainak felhasználásával készült "Kutyapotty" tájékoztató- és reklámkampány is, melynek során változatos eszközökkel hívták fel a budapestiek figyelmét: minden itt élõ közös felelõssége is, hogy milyen környezetben élünk.