Közismert tény, hogy az állatszeretõ emberek évente nagyszámú beteg, sérült madarat, denevért és sünt hoznak be az Állatkertbe, hogy azokat az intézmény munkatársai megmentsék, meggyógyítsák, majd visszajuttassák természetes élõhelyükre. Ilyen okból került be az intézmény karanténállomására az a denevér is, amelynél késõbb veszettséget diagnosztizáltak.
Adó 1% felajánlás Állatvédelemre! Adóbevalláskor 1%-hoz az adószám: 18464654-1-06
Mivel a vizsgálat igazolta a gyanút, mind az Állatkert, mind a hatóságok megtették a szükséges intézkedéseket. Bár az állat senkit nem harapott meg, az Állatkert érintett munkatársai (három fõ) elõvigyázatossággal védõoltást kaptak, a denevért behozó személyt pedig az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat (ÁNTSZ) közleménye alapján a sajtóban közzétett értesítés nyomán sikerült elérni, s azóta õ is megkapta a megfelelõ oltást.
Az ilyen módon behozott állatok átvételekor az Állatkert egyébként rögzíti a behozó személy adatait. Ebben a konkrét esetben azonban erre nem kerülhetett sor, mivel az illetõ a denevért tartalmazó dobozt jelentkezés, és így az adatok felvétele nélkül hagyta a helyszínen. Éppen ezért nyomatékosan kérünk mindenkit arra, hogy állat behozatalakor várja meg, amíg azt az intézmény képviselõje átveszi, és az e célra elõkészített adatlapot vele kitölteti. Ez nemcsak természetvédelmi szempontból követelmény, hanem – amint ez az eset is jól példázza – az állatot behozó személynek is érdeke lehet.
A behozott denevér egyébként nem az Állatkertben, hanem az önálló telken elhelyezkedõ, járványvédelmi szempontból is elkülönített karanténállomáson kapott helyet, így más személlyel és állattal egyáltalán nem érintkezett.
zoobudapest.com